Wszechogarniający nas marketing już od dawna rozgościł się na drobnych przedmiotach codziennego użytku. Z punktu widzenia reklamodawcy zaletą takich gadżetów jest przede wszystkim niewielki koszt w przeliczeniu na jedną sztukę. Każdy przeciętny pracownik biurowy miewa od czasu do czasu okazję zaopatrywać się w długopisy, notatniki, czy smycze. Coraz trudniej zatem o oryginalność. Specjaliści IT są specyficzną grupą społeczną. Zamiłowanie do gadżetów elektronicznych jest wśród nich dość powszechne. Można to wykorzystać w reklamie na często używanych przez nich przedmiotach.
Najważniejsze narzędzia
Podstawowym urządzeniem w pracy informatyka jest laptop. Niektórzy lubią ozdabiać swój komputer za pomocą kolorowych naklejek, co świetnie nada się dla reklamy – oczywiście najlepiej, aby dotyczyła ona sprzętu lub usług informatycznych. Powierzchnia jest tu ograniczona, ważny więc jest atrakcyjny projekt graficzny.
Smartfon to jeden z najczęściej używanych współcześnie sprzętów elektronicznych. Trudno jest fizycznie umieścić cokolwiek na jego obudowie, ale jest i na to sposób: gumowe etui zabezpieczające. Takie rozwiązanie sprawdzi się przede wszystkim jeśli będzie odpowiednio trwałe.
Bardziej oryginalne gadżety
Niekoniecznie potrzebnym, ale rzucającym się w oczy artykułem jest osłonka kamerki internetowej. Taki klips upewnia właściciela, że nikt go przypadkiem nie obserwuje, a przy okazji może mieć naniesione logo firmy.
Istnieją liczne inne gadżety, które da się wykorzystać jako interesujący nośniki reklamy. Na przykład drobne urządzenia zasilane poprzez złącze USB: mała lampka do doświetlenia klawiatury, wiatraczek dla ochłody w upalne dni, podgrzewana podstawka pod kubek. Choć rzadziej praktyczne, bardziej zwrócą uwagę każdego, kto coś takiego spostrzeże.
Jak być zapamiętanym?
Dobry nośnik reklamy to przede wszystkim taki, który będzie często zauważany przez odbiorcę. Nie warto organizować ich jak najtaniej, aby marka nie kojarzyła się z tandetą. Dlatego podkładka pod mysz jest dobra, ale taka z poduszeczką, podtrzymującą nadgarstek jest jeszcze lepsza!
Istotne jest też, aby podążać za trendami, czyli nie inwestować w przestarzałe gadżety. Opakowania lub koperty na płyty DVD stały się przeżytkiem wraz z ich postępującym odchodzeniem do lamusa. Podobnie dzieje się już również z pendrive’ami. Przypuszczalnie nie wzbudzą one większego zainteresowania dzięki powszechnej już dostępności przestrzeni dyskowej w chmurze. Wiadomo za to, że baterie współczesnych telefonów bywają zawodne. Dlatego znacznie lepszy będzie reklamowy power bank z nadrukiem.