Powszechną praktyką jest oferowanie gadżetów reklamowych lojalnym partnerom biznesowym oraz potencjalnym klientom. Taka forma marketingu buduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i zwiększa jego zasięg. Wywołuje również pozytywne skojarzenia o marce, co sprzyja zwiększeniu ilości zainteresowanych usługami i zwiększeniu sprzedaży.
Firmy nadal jednak zadają sobie pytanie, czy warto oferować upominki reklamowe pracownikom. Gadżety w takiej formie nie wpływają na większą świadomość o marce, w dodatku wydaje się, że rzadko przekładają się na większe zyski. Czy to prawda? Czy warto inwestować w wewnętrzne akcesoria reklamowe?
Większa motywacja do pracy
Współczesne oczekiwania wobec pracodawcy nie kończą się jedynie na kwestiach finansowych. Osoby szukające nowego zatrudnienia zwracają uwagę również na inne okoliczności, takie jak możliwość rozwoju czy atmosfera w miejscy pracy. Z tego względu zastosowanie gadżetów reklamowych będzie idealnym rozwiązaniem. Sprawi, że nowy pracownik poczuje przynależność do swojego stanowiska i grupy ludzi, z którymi będzie współpracował. Wpłynie to także pozytywnie na relacje z szefem, która w życiu zawodowym jest niezwykle istotna.
Firmy coraz częściej szukają także nowych sposobów na zachęcenie i zmotywowanie pracowników do efektywniejszego wykonywania obowiązków. Chwalą za odnoszone sukcesy, a jeśli to możliwe rozdają premię czy podnoszą płace. Jednak w sytuacji, gdy budżet przedsiębiorstwa nie pozwala na tak duże nakłady finansowe, świetnym rozwiązaniem będą gadżety reklamowe dla pracowników. Można je nabyć niskim kosztem, a odpowiednio dobrane zachwycą każdego i umilą mu dzień.
Takie zachowanie pracodawcy wobec pracownika przekłada się również na większą lojalność wobec firmy oraz poprawę morali. To z kolei przekłada się na efektywniejszą pracę, lepszy kontakt z klientem i w konsekwencji większe zyski. Taki drobny upominek będzie się pracownikowi dobrze kojarzył, a w przyszłości może nawet przyczynić się do odmowy, gdy otrzyma on propozycję pracy od konkurencji.
Kiedy wręczać gadżety reklamowe pracownikom?
Za granicą niezwykle popularny jest tzw. on-boarding. Jest to po prostu wprowadzenie nowego pracownika do zespołu, przedstawienie go współpracownikom i zarządowi. To także idealny pretekst do oferowania mu pakietu startowego, czyli np. firmowego kalendarza, artykułów piśmienniczych, koszulek czy nawet smarfona służbowego z logo. Dzięki temu robimy dobre pierwsze wrażenie i pokazujemy, że jesteśmy pracodawcą, któremu warto zaufać.
Funkcjonalne gadżety reklamowe dla pracowników można podarowywać również przy innych okazjach. Najlepiej sprawdzą się święta – Bożego Narodzenia czy Dzień Kobiet, a także chwile większych sukcesów firmy. Dobrze jest również od czasu do czasu podziękować pracownikom za trud włożony w wykonywanie służbowych obowiązków. Jeśli ktoś z zespołu osiągnie sukces i np. pozyska nowego, dobrze zapowiadającego się klienta biznesowego, podziękuj mu właśnie takim drobnym upominkiem. To mały koszt, który daje wielki efekt w przyszłości.
Upominki reklamowe dla handlowców
To szczególny typ pracownika. Ma on na co dzień kontakt z nowymi, potencjalnymi klientami, wyposażony więc w ciekawe gadżety reklamowe z logo stanie się świetną, żywą kampanią marketingową firmy. Tutaj działania nie ograniczają się jedynie do popularnych upominków biurowych czy koszulek z nadrukiem logotypu przedsiębiorstwa. Idealnym rozwiązaniem dla osób, które często wyjeżdżają w podróże służbowe, będą eleganckie teczki oraz skórzane portfele. Pamiętaj, że to jakie gadżety oferujesz pracownikom, świadczy w głównej mierze o Twojej firmie. Zrezygnuj więc z przedmiotów bezużytecznych, które szybko wylądują w koszu.