Planujesz kampanię reklamową opartą o gadżety reklamowe i zastanawiasz się, jakich produktów użyć? Kwestia wyboru upominków jest niezwykle istotna. Pozwala na osiągnięcie określonego celu i zostawieniu po sobie pozytywnych skojarzeń o marce. Jak je wybrać? Na co zwrócić uwagę, by zostać zauważonym i przebić się ponad konkurencję?
Zaspokajanie potrzeb Twoich klientów
Choć ta forma marketingu stosowana jest od wielu lat, to obecnie rynek gadżetów reklamowych wygląda zupełnie inaczej. Coraz rzadziej korzysta się z smyczy czy przypinek, na korzyść bardziej użytecznych i ciekawszych przedmiotów. Dziś najważniejsza jest praktyczność upominku i dopasowanie go do potrzeb odbiorców. Jak do tego podejść?
Przede wszystkim powinieneś przeanalizować swoją grupę docelową. W jakim wieku są Twoi klienci? Czy są określonej płci? Jak wygląda ich status społeczny? Jako osoba prowadząca warsztat samochody nie będziesz opierał swojej kampanii na akcesoriach kosmetycznych czy piłkach plażowych. Postawisz raczej na skrobaczki do szyb czy ładowarki samochodowe do smartfonów. Od tego powinieneś więc zacząć.
Trwałość i wysoka jakość wykonania
Tutaj już chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Gadżety reklamowe, które oferujesz swoim klientom, świadczą również o Tobie. Pokazują, jakim jesteś przedsiębiorcom i na jakim poziomie usługi świadczysz. Jeśli skupiał będziesz się tylko na niskich kosztach lub kampanii prowadzonej od lat, to niestety efekty mogą być mizerne. Upominki z logo powinny dobrze wyglądać i być niezawodne. Ich sukces tkwi w częstym użytkowaniu, dlatego dobrze by były odporne na intensywną eksploatację i zbyt często się nie psuły.
Zadbaj także o sposób wykonania nadruku. Metod jest mnóstwo i zależą one od materiału, na którym chcemy umieścić logo. Przed zakupem hurtowej ilości gadżetów reklamowych sprawdź więc, jak będzie wyglądał finalny produkt. Poproś o wizualizację albo próbki produktów. Hasło reklamowe powinno się wyróżniać, najlepiej by pozostawało w kontraście z kolorystyką upominku. Ponadto nie na każdym przedmiocie nadruk będzie eksponował się atrakcyjnie. Istotne w tym przypadku mogą być logotypy z gradientem, które na wielu materiałach ciężko będzie uchwycić.
Spójność z polityką firmy
Upominki i gadżety reklamowe z nadrukiem budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Są więc czynnikiem, który wpływa na to, jak firma zostanie odebrana. To idealny sposób, aby wyróżnić się z morza konkurencji i sprawić, że zostaniemy lepiej zapamiętani. W kampanii marketingowej dobrze jest skorzystać z ponadczasowych upominków, jak kubki czy długopisy z logo, i dodatkowo wzmocnić ją produktami ekskluzywnymi i wyjątkowymi.
Zestawy do wina, skórzane portfele czy kosze słodkości wywołają uśmiech na twarzach klientów i pozostawią po sobie miłe wspomnienia. Logo na produktach przypomni im o marce, a to sprawi, że w przyszłości szanse na ponowne zainteresowanie ofertą wzrosną, co bezpośrednio przełoży się również na zwiększenie sprzedaży.